Efektywni menedżerowie wiedzą, że aby osiągać swoje cele, muszą być dla ludzi, którymi przewodzą prawdziwymi przywódcami, którzy przewodzą, motywują, instruują i troszczą się o swoich współpracowników.
Wszyscy Ci, którzy dążą do sukcesu w pracy powinni równomiernie dzielić swoje umiejętności pomiędzy kierowanie a zarządzanie.
Ważne jest aby znaleźć równowagę pomiędzy tym, co sami robimy, a tym do czego nakłaniamy innych.
Bez względu na to w jakiej części świata się znajdujemy, konkurencja nieustannie zmusza nas, abyśmy znajdowali lepsze, bardziej produktywne i przynoszące większy zysk metody wytwarzania towarów i świadczenia usług.
STWÓRZ WIZJĘ I PODZIEL SIĘ NIĄ:
Powinniśmy być kreatywni, tworzyć wspólne wizje i efektywnie porozumiewać się ze swoimi współpracownikami. Musimy zachęcać ich do wyjścia poza ramy określone charakterem pracy oraz minimalistycznym nastawieniem do obowiązków, aby nasza firma mogła się rozwijać i dobrze prosperować w dzisiejszym świecie.
Podziel się ze swoimi pracownikami wyrazistą wizją tego co chcesz osiągnąć i dokąd zmierzasz. Kiedy owa wizja nabierze realne kształty i stanie się popularna działania będące jej efektem wyniosą Twój zespół na wyższy poziom. Wyrazisty obraz efektów inspiruje nas oraz naszych współpracowników do wzięcia na siebie odpowiedzialności. Wyraziście sprecyzowane cele sprawiają, że ludzie stają się bardziej samodzielni i potrafią korzystać z zasobów bez nadzoru.
Wspólna wizja napędza działanie – pod warunkiem, że zostanie jasno przedstawiona wszystkich pracownikom firmy. Zdolność komunikacji tego co chcemy osiągnąć ma fundamentalne znaczenie, kiedy chcemy stworzyć efektywny zespół.
RÓWNOWAGA MIĘDZY LUDŹMI A PROCEDURAMI
Cechą charakteru, która ma największe znaczenie w zarządzaniu jest „zdolność do współpracy z ludźmi”. Wszystkie kluczowe decyzje dla kierowania firmą podejmują ludzie, największą inwestycją każdej firmy i zarazem jej kapitałem są ludzie. Jednym z głównych powodów, dla których ludzie awansują na kierownicze stanowiska jest to, że efektywnie wypełniają swoje obowiązki służbowe. Zadaniem menedżera jest sprawić aby inni byli w stanie wykonywać swoją pracę tak samo dobrze – albo jeszcze lepiej – niż robili to dotychczas. Wymaga to zupełnie innych umiejętności. Warunkiem naszego sukcesu jest przestawienie się z działania na kierowanie, aby jak najlepiej spożytkować swe zdolności i czas.
Chcą efektywnie wypełniać swoją rolę menedżera, musimy znaleźć równowagę między ludźmi a procedurami. Zbyt duże skupienie się na ludziach spowoduje, że jeśli zabraknie kluczowej osoby, wszystko hamuje. Natomiast jeżeli za bardzo skupimy się na procedurach dysponujemy doskonałymi systemami, jednak nikt ich nie rozumie ani nie chce działać zgodnie z nimi. Menedżer skoncentrowany na procedurach mówi „To jest plan a oto jak będziemy go realizować”. Menedżer skupiony na ludziach mówi: „Przedyskutujmy plan i wyjaśnijmy, dlaczego będziemy go realizować”.
Jeżeli podobał Ci się ten artykuł i treści w nim zaprezentowane były dla Ciebie przydatne poleć / udostępnij go dalej
Jeżeli chcesz się spotkać i porozmawiać o możliwościach nawiązania współpracy napisz do mnie.